the_real_cyberpatrol schrieb am 12.07.2020 22:01:
Eine Stoffwechselerkrankung ist keine Lungen- und Atemwegserkrankung.
Ahnung von der Materie hast du mit Sicherheit nicht.
Und dabei hatte ich das extra für dich gepostet:
The multi-organ damage is characteristic of SARS, nevertheless the major affected organs include the lungs, heart and kidney. The severity of disease progression and death predictor factors include old age, thrombocytopenia, severe hypoxia and hyperglycemia. Hyperglycemia can also be a consequence of the SARS-CoV infection, due to the ACE2-dependent damage of pancreatic islets and exocrine tissue, as islet damage, elevation on fasting plasma glucose levels and diabetes development during hospitalization have all been reported. Although the pancreas damage was transient to most patients, in some cases diabetes remained after 3-years follow-up. In the case of SARS-CoV-2 the same transient damage in the pancreas has already been documented, and given its higher infectivity and affinity for the ACE2 receptor, there is increased concern relative to the complications caused by hyperglycemia, as well as the long-term effects of the infection on recovered patients.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7242186/pdf/main.pdf
Hat wohl dem SARS-Virus niemand gesagt dass es sich nur auf die Atemwege beschränkten darf. So eine Gemeinheit aber auch ;-)
Komm, die chronischen Folgen einer Typ-2-Diabetes kannst du bestimmt auch noch rausfinden, ist nicht so schwer. Du schaffst das! Widersteh dem Dunning-Kruger-Effekt :-)