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mehr als 1000 Beiträge seit 06.01.2000

Re: Natürlich hat die Türkei "nur" eine Exportversion

Schmeichler (1) schrieb am 07.10.2024 20:17:

Das war früher auch schon so.

Polen, die DDR usw. hatten zwar sowjetische MiG29, aber auch nur die Exportversion.
Die MiG29 der SU (bzw, Russland) waren dagegen die "Professionalversionen".

Und trotzdem bekam damals die NAZO die Schnappatmung, als sie erstmals die MiG29 der NVA testen konnten.

Träum weiter!

“Their visibility is not that good, their disadvantage is a real advantage for us. F-16 pilots sit high in the cockpit. All the MiG-29 pilots who sat in our cockpit wanted to look around with the canopy closed. They were impressed that they could turn around and look at the tail and even see the engine can. Besides visibility, I expected better turning performance, the MiG-29 is not a continuous nine-g machine like the F-16.”
...
Other limitations were experienced when the centerline fuel tank was carried by the aircraft, such as the inability of the fighter to fly supersonic with the tank attached, an operational scenario that also limited the MiG-29 to four g’s when the tank had fuel remaining.

Nevertheless despite these shortcomings the Fulcrum remained a formidable adversary to fight as told by McCoy.

https://theaviationgeekclub.com/f-16-vs-mig-29-when-the-mighty-viper-dogfighted-with-the-fulcrum-for-the-first-time/

DOGFIGHT: F-15 Eagle vs. MiG-29
Desert Storm, 1991. A US Air Force F-15 takes on an Iraqi MiG-29 in one of the most intense dogfights in recent military history.

SPOILER: The F-15 wins

https://youtu.be/7RYs8zW0F9M

Die bisher einzige Konfrontation zwischen MiG-29 und F-16 während des Kosovokrieges 1999 endete jedoch mit dem Abschuss der serbischen MiG durch eine niederländische F-16.

https://de.wikipedia.org/wiki/Mikojan-Gurewitsch_MiG-29

Das Problem der MiG-29 ist aber, dass sie aufgrund ihres hohen Treibstoffbedarfs kaum länger als 45 Minuten in der Luft bleiben kann.
...
Außerdem bemängelten die Piloten an der MiG Navigation und Radar. Bereits im Jahr 2000 sagte Major Georg Pepperl, der den Jet jahrelang im Jagdgeschwader 73 flog, gegenüber der Zeitung "Welt": "In einen wirklichen Krieg möchte ich mit diesem Flugzeug nicht gehen."

https://www.n-tv.de/politik/MiG-29-ein-fliegender-Mythos-article23183465.html

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