Ansicht umschalten
  • Palivec

mehr als 1000 Beiträge seit 06.07.2023

Re: Was mich stört

Gerald Meier schrieb am 02.08.2024 12:49:

Cyber0815 schrieb am 02.08.2024 12:03:

Im übrigen finde ich den Gefangenenaustausch gut, weil es eine erfolgreiche diplomatische Übereinkunft von Feinden ist, ein erster Schritt und er zeigt das es geht. Ich hoffe das daran angeknüpft wird und am Ende auch ein dauerhafter Frieden in der Ukraine möglich wird.

Das klingt grundsätzlich gut. Allerdings hat Deutschland Zugeständnisse gemacht, ohne eine Gegenleistung zu bekommen. Ich zitiere:

https://www.whitehouse.gov/briefing-room/speeches-remarks/2024/08/01/remarks-by-president-biden-on-freeing-americans-detained-in-russia/

THE PRESIDENT: Well, look, I’m not going to take the time now, but I’ll do this later in the week.

I particularly owe a great sense of gratitude to the — the chancellor. The demands they were making of me required me to get some significant concessions from Germany, which they originally concluded they could not do because of the person in question.

But everybody stepped up. Poland stepped up. Slovenia stepped up. Turkey stepped up. And it — it matters to have relationships. It really does. These things matter.

Q Mr. President, what did Germany ask for in response for their cooperation?

THE PRESIDENT: Nothing.

Q President Biden —

Q What did Chancellor Scholz say to you?

keine Antwort.

Biden hat ihm die Namen des Nordstream-Sprengkommandos auf einen Bierdeckel gekritzelt.
Er durfte ihn nur nicht mitnehmen und die Namen sind ihm entfallen.

Bewerten
- +
Ansicht umschalten